Balettinriktad barndans

Barnbaletten är balettinriktad barndans med glädjen i fokus -  att lyssna och lära sig att dansa är en glädje att ta på allvar. Här övas sinnet för rytm och spontan rörelseglädje.

Här läggs också viktiga grunder för den konstnärliga dansen och klassisk balett.

Tekniken är skapad och noggrant uppbyggd av Liz Helgoson under hennes 59 innehållsrika år med Liz Balettskola. Genom åren har hon fört vidare sin exceptionella teknik till flera lärlingar.

All vår barnbalettundervisning följer Liz unika pedagogik.

Småbarngruppernas åldersangivelser avser barnens ålder vid kursstart.

I balettinriktad barndans ska barnet ha fyllt 4 år när de startar hos oss.
Till höstterminen gör vi ibland undantag om barnet fyller 4 år under höstterminen. Det brukar märkas efter en lektion eller två om barnet är moget för undervisningen eller om det är bättre att vänta något.

För barn under 4 år rekommenderar vi Minimix - där dansar och jobbar vi tillsammans med olika moment inom dansens värld - balett, jazz och modernt. Utan att barnen själva vet så lägger de grunden för vidare dans i sina små kroppar.

FULL_FART_FRAMÅT_foto_Niclas_Lignell_(100).jpg
BARNDANS Liz Balettskola