Hanna Sangemark, Liz Balettskola

Hanna Sangemark

Hanna är utbildad vid Balettakademiens musikallinje i Göteborg och har byggt vidare på sina kunskaper på Steps on Broadway i New York och Pineapple Dance Studios i London.

Hon började i Liz Balettskola som elvaåring, där hon också har undervisat i ett antal år. Hon har gått i musikklass på Fryxellska skolan och musiklinjen på Carlforsska gymnasiet i Västerås.

Hanna har arbetat som musikalartist, bland annat i musikalerna Sunset Boulevard och 42nd Street. Hon har även arbetat som dans- och musikalteaterlärare i Sverige, Tyskland och Österrike.

Under många år medverkade Hanna som dansare, sångare, aktör, textförfattare och koreograf i Västeråsrevyn. Hennes steppkoreografi, framförd tillsammans med dansare från Liz Balettskola, vann vid Revy-SM 2003 pris för årets bästa dansnummer.

Som lärare är Hanna mån om att hennes entusiasm för dans och sång smittar av sig på eleverna.

Hanna Sangemark
Liz Balettskola