Jessica Hall

Sedan hösten 2019 driver Jessica Liz Balettskola DANSBASEN.

Hon har dansat i Liz balettskola sedan barnsben och har som vuxen skolats av Liz i hennes barnpedagogik.
Som barn kombinerade hon dans med gymnastik där hon tävlade på elitnivå. Hon stod på olika scener redan som 6-åring och var med i Liz showgrupp som solist.

Jessica utbildade sig på dansgymnasiet och kombinerade skolan med att jobba som dansare runtom i Sverige. Under sin utbildning fastnade hon för modern dans som då var nytt i Sverige och upptäckte sitt stora intresse för koreografi och skapande.

1996 började hon jobba hos Liz och har förutom det gjort koreografier till bl.a konståkare, revyer, musikaler, företagsevent, elevföreställningar m.m. Hon har även jobbat med dans för barn och vuxna med intellektuell funktionsnedsättning.

Jessica arbetar mycket med självkänsla och inlevelseförmåga i sin undervisning och brinner för den ”lilla” människan.

Jessica Hall
Jessica Hall Liz Balettskola