Välkommen till
DANSBASEN Liz Balettskola

Liz Balettskola (fr hösten -19 DANBASEN) har funnits sedan 1961 och ligger i stora, ljusa lokaler på Öster Mälarstrand i Västerås.

Skolan erbjuder:

Balettinriktad barndans, Minijazz, Balett för barn, Klassisk balett, Tåspets, Contemporary, Jazzdans, Stepp, Koreografi&Skapande, Jazz/Show, Minimix och Pilates.

DANSBASEN Liz Balettskola får eleverna ett gediget möte med dansen.

Dansen ger självförtroende och kroppskännedom samt övar upp känslan för musik och rytm.

Skolans arbetssätt präglas av fokusering, danslust och glädje och välkomnar elever i alla åldrar, vuxna som barn, pojkar och flickor.

Skolan välkomnar dig som bara vill dansa och ha kul, men även dig som satsar seriöst på dans som ett framtida yrkesområde.

Klicka på AKTUELLT för att se vad som händer på vår dansskola.

Kom ihåg att "refresha" sidan! Hemsidan uppdateras löpande - det syns enkelt om du laddar upp på nytt!

Liz Balettskola, danssalen

Liz Helgoson startade 1961 i liten skala dansundervisning för barn i Irsta och samtidigt på bostadsområdet vid Siggesborgsgatan. Elevantalet växte och under 1970-talet placerades skolan på Viksäng och senare i nuvarande lokalen på Öster Mälarstrand.

Skolan är aktiv med årliga elevföreställningar.

DANSBASEN Liz Balettskola drivs nu av Jessica Hall

Scannad17 Bloms 1954.jpeg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2ad3_edited.jpg

REGATTAGATAN 47, ÖSTER MÄLARSTRAND, VÄSTERÅS