BARNDANS grupp 3

& Barnbalett Grupp 4

Det är bara att följa klippen i den ordning de ligger i och dansa loss!

Antalet övningar som finns tillgängliga är ungefär densamma som under en vanlig lektion, övningarnas totala längd är anpassade för att barnen ska orka hålla fokus. Vill/orkar barnen dansa mer så repetera gärna övningarna. Övning ger färdighet!

Lektionsbankerna kommer även uppdateras med nya övningar allt eftersom så att lektionerna varieras.

Vi rekommenderar att eleverna byter om till sina balettkläder och att ni ser till att de har lite plats kring sig att dansa på. Det kan även vara bra att göra dessa digitala lektioner samma tid som lektionen i salen egentligen skulle varit, för att skapa lite kontinuitet.  Viktigast av allt är självklart att hålla danshumöret uppe - uppmuntra gärna era barn att dansa lite extra och dansa gärna tillsammans!

Grupp 4

Simone undervisar er via Zoom (video Chatt) era vanliga lektionstider. Ni har fått info om detta via mail av Simone.

Ni kan ändå med fördel även göra dessa övningar!

Hoppas att ni alla får vara friska i dessa tider och att ni kan ha fortsatt glädje av dansen!

/ Simone Berglund & Jessica Kjellin

PS. Liz & Sara hälsar till sina fina danselever!

Kom ihåg - alla dessa små filmer får inte spridas! De får bara användas av eleverna på Liz Balettskola DANSBASEN.

Och - Sätt på någon balettmusik och improvisera det vackraste ni kan.

Be en vuxen stoppa musiken då & då - och då "fryser" ni - stannar alldeles, alldeles stilla - på ett ben! När musiken startar igen så dansar ni igen!
Och avsluta sedan på ett fint sätt.

BRA JOBBAT!

TACK FÖR Denna lektion!

Nästa gång ses vi utomhus!