Kejsarens_nya_kläder_2018_FOTO_Niclas_Li

Jazzdans
dynamisk uttrycksfullhet

Inom jazzdans jobbar vi med dynamik, smidighet, koordination, rytm, uttryck, styrka och kondition. Jazzdansen utgör ofta grunden till de koreografier vi ser i musikvideos, scenshower och musikaler.

Grunderna i balettens teknik finns med i jazzdansens kärna.

Ämnets bredd gör att du får arbeta med flera olika typer av danskombinationer och jazzdansstilar, som bl.a. traditionell-, show-, funk-, hip-hop- och lyrisk jazz.

Lyrical Jazz är en blandning av tekniken från modern dans och från jazzdans. Stilen är mjuk och flytande men kan också vara energisk och kraftfull. Rörelserna ger uttryck för texten i musiken.

Lektionerna är fulla av energi, fart och glädje och man dansar till olika typer av musik som pop, hiphop, soul och jazz.

Liz_Balettskola_ENSAMMA_HEMMA_i_filmens_värld_2019_foto_Niclas_Lignell_(100).jpg
Jazzdans, Liz Balettskola, Västerås