Ida Strömbeck
Ida Strömbeck, DANSBASEN, foto Malena Engström

Ida har sedan fem-års ålder dansat på Liz balettskola, DANSBASEN, där hon har utövat flera dansstilar som klassisk balett, modern dans, jazz och stepp.

För Ida har dansen alltid varit viktig, vare sig det är hemma i vardagsrummet, i danssalen eller på scen - dansen är för Ida ett sätt att uttrycka sig genom.

Ida följer Liz Helgosons unika metod i balettinriktad barndans. Hon strävar efter att barnen ska få en så rolig upplevelse som möjligt på Liz Balettskola DANSBASEN, samtidigt som de lär sig de viktiga grunderna i balett.

Att kunna släppa allt och bara fokusera på dansen när man kliver in i danssalen är en av de bästa känslorna som finns enligt Ida.

Danssalen är en plats där alla ska känna sig välkomna, vilket Ida vill förmedla till sina elever.

Ida undervisar i balettinriktad barndans och barnbalett.

Ida Strömbeck, LIFE, DANSBASEN, foto&affisch Malena Engström
Ida Strömbeck, LIFE 2023 DANSBASEN, foto Pernilla Hall