Fåtal platser

Dansschema vt -24

med reservation för mindre ändringar.

Terminen startade v 4,

undantag för lördag-/söndagsgrupperna och Pilates som startade redan v 3.

Sportlov v 9
Påsklov v 14+15

Vårterminen omfattar 12 lektioner (Pilates 10 lektioner)
och medverkan på dansskolans elevföreställning

den 18-19 maj på Västerås Konserthus, Stora Scenen.

Fåtal platser

betyder att gruppen är på väg att bli fullbokad men att det finns platser kvar.

Väntelista

betyder att gruppen i nuläget är fullbokad, men att om du är intresserad kan du ändå anmäla dig då det ofta sker omflyttningar av elever mellan olika nivåer - då kan det uppstå lediga platser.

• Välj hellre en grupp som kanske är lite för lätt första gången än tvärtom - läraren ansvarar för att flytta deltagare till en lämpligare grupp om det behövs. Tala med läraren eller kontakta oss via vår hemsida om du har frågor så hjälper vi dig gärna.

• Elev som dansar​ 3 - 4 lektioner/vecka (undantaget ren Tå-klass) erhåller 400 kr i rabatt.

Elev som dansar​ 5 lektioner/vecka eller mer (undantaget ren Tå-klass) erhåller 900 kr i rabatt.

alt. respektive lärare.

Nivåförklaringar:

• Nyb. (nybörjare) - Här behövs inga förkunskaper. Ålder har ingen betydelse men en minimiålder finns om det anges. Detsamma gäller Grundläggande.

• Forts. (fortsättning) - Här rekommenderas att eleven har tidigare danserfarenhet, men det är inte ett måste. Siffrorna som står efter varje grupp visar svårighetsgrad. Ju högre siffra, desto fler terminer har de i gruppen dansat. (Tex: gr 6 har dansat 12 terminer, gr 4 har dansat 8 terminer)

• Medel - På denna nivå förväntas du ha ordentlig grundteknik. Här kan du stanna länge, och träna in dom olika stilarna som behövs för att kunna avancera till nästa nivå.

• Avanc. (avancerat) - Här rekommenderas minst 6 terminers förkunskap. Undervisningen går snabbare och koreografierna är mer krävande.

• Öppen nivå - Hit kommer du med öppet sinne, alla är välkomna och har något att lära. Läraren anpassar nivån efter deltagarna.

Barndans, Liz Balettskola

BALETTINRIKTAD BARNDANS