NIVÅINDELNING

• Nyb. (nybörjare) - Här behövs inga förkunskaper. Ålder har ingen betydelse men en minimiålder finns om det anges. Detsamma gäller Grundläggande.

• Forts. (fortsättning) - Här rekommenderas att eleven har tidigare danserfarenhet, men det är inte ett måste. Siffrorna som står efter varje grupp visar svårighetsgrad. Ju högre siffra, desto fler terminer har de i gruppen dansat.

• Medel - På denna nivå förväntas du ha ordentlig grundteknik. Här kan du stanna länge, och träna in dom olika stilarna som behövs för att kunna avancera till nästa nivå.

• Avanc. (avancerat) - Här rekommenderas minst 6 terminers förkunskap. Undervisningen går snabbare och koreografierna är mer krävande.

• Öppen nivå - Hit kommer du med öppet sinne, alla är välkomna och har något att lära. Läraren anpassar nivån efter deltagarna.

Läraren ansvarar för och har rätt att flytta deltagare till en lämpligare grupp om det behövs.

Tala med läraren eller kontakta oss via jm.lizbalettskola@gmail.com om du har frågor så hjälper vi dig gärna.

Dansläraren rekommenderar också deltagarna i slutet av varje termin om en deltagare bör välja en annan nivå till nästa termin.

Småbarngruppernas åldersangivelser avser barnens ålder vid kursstart.

I balettinriktad barndans ska barnet ha fyllt 4 år när de startar hos oss.
Till höstterminen gör vi ibland undantag om barnet fyller 4 år under höstterminen. Det brukar märkas efter en lektion eller två om barnet är moget för undervisningen eller om det är bättre att vänta något.

Välj hellre en grupp som kanske är lite för lätt första gången än tvärtom.

BYTE AV KURS

I regel genomför vi enbart byten under de tre första veckorna av terminen.

Kontakta jm.lizbalettskola@gmail.com om du behöver byta kurs. Du kan förstås även fråga oss på plats. Rådfråga gärna din lärare om vilken nivå som skulle vara lämplig för dig, men du måste meddela oss om vilket byte du vill göra.

PRÖVA PÅ-DAGAR

DANSBASEN Liz Balettskola erbjuder ofta en pröva-på-dag för barn några veckor före terminsstart. Alla som är intresserade av att dansa - nybörjare till mer erfarna - är då välkomna. Info om pröva på-dagar hittar du på vår hemsida ett par veckor före terminsstart.

Kejsarens_nya_kläder_2018_FOTO_Niclas_Li